Oldalak

2012. február 15., szerda

A Ryanair feljelenti az EU-nál a Wizz Air-t

A Ryanair uniós vizsgálatot kér közvetlen budapesti versenytársa, a Wizz Air ellen, az ír diszkont légitársaság szerint ugyanis a Wizz Air nem európaiak tulajdonában van, ami ellentétes az uniós szabályokkal. Michael Cawley, a Ryanair vezérigazgató-helyettese kedden sajtótájékoztatón úgy fogalmazott, a Wizz Air megszegi a tulajdonosi viszonyokkal kapcsolatos európai szabályokat, mert az uniós légügyi előírások szerint minden, az EU-ban működő légitársaság tulajdonosainak többsége uniós kell, hogy legyen, az EU-n kívüli maximális tulajdonhányad 49 százalék lehet.

Mint a sajtótájékoztatón ábrákkal is illusztrálták, azért kérik az uniós vizsgálatot, mert információik szerint „jó okuk van feltételezni, hogy nem európaiak a többségi tulajdonosok”. Mint bemutatták, a Wizz Air Holdings (amelynek három leányvállalata a magyar, a bolgár és az ukrán légitársaság) egy máltai bejegyzésű cég tulajdona, amitől négy, egyaránt máltai tulajdonosi szinten keresztül lehet eljutni a legfelső szinthez, egy Stuart Blackburn nevű személyhez. A Ryanair szerint ő valójában nem európai tulajdonosokat képvisel.

A piacra lépéssel kapcsolatosan elhangzott: az elkövetkezendő egy hónapban mintegy egymillió eurós kampányt terveznek hazánkban a nyomtatott és elektronikus sajtóban, a kampánynak részét képezi több ingyenjegyes akció is. A következő hét végére pedig elindul a Ryanair magyar nyelvű weboldala. Az első bejelentés óta több mint 45 ezer jegy talált már gazdára, ami ígéretes, így akár további gép szolgálatba állítása sem kizárt az év végére, és biztosnak látszik a 2,4 milliós utasszám elérése a teljes évet tekintve. A munkaerő-toborzás tapasztalatairól szólva Michale Cawley kiemelte: az eseményen 300 volt Malév-dolgozó jelent meg, közülük 100 pilóta repülő-szimulátoros felvételét kezdik meg a napokban. Azt is kilátásba helyezték, hogy Budapesten lehet a légitársaság új szimulátor-központja.

Michael Cawley újságírói kérdésre elmondta: a 2-es terminálról fognak repülni péntektől, a 32 új útvonalhoz valamennyi slot rendelkezésre áll már. Mint fogalmazott, a légitársaság az alacsony forgalmú slotokra, az új útvonalakra és a Malév által maga mögött hagyott útvonalak felkarolására kapott kedvezményeket a Budapest Airporttól. Emellett, ha a feltételek adottak, nyitottak a vidéki repterek iránt is.

A Ryanair működéséhez infrastrukturális változástatásokra van szükség a reptéren, ehhez a kormány beleegyezésére is szükség van, mondta a vezérigazgató-helyettes, bár arról nem közölt részleteket, ezek milyen jellegű változtatások lennének.

Újságírói kérdésre, miszerint mennyiben számíthat arra a hazai utasközönség a Ryanair lojalitására, elhangzott: ha jó lesz az üzlet, lojálisak lesznek.

Azt is megtudtuk, hogy a 4, sokat emlegetett unión kívüli úti célra (Kijev, Moszkva, Tel Aviv, Isztambul) nem pályázik a Ryanair, a szabályozás ezt számára ír légitársaságként nem is teszi lehetővé.
 
Forrás?turizmus.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése