Oldalak

2011. július 18., hétfő

Bioüzemanyaggal repül a menetrendszerinti Lufthansa járat

A Lufthansa mától fél éves bioüzemanyag-próbaüzemet indít menetrendszerinti járatainál. A D-AIDG lajstromjelű Lufthansa Airbus A321 napi négy alkalommal teszi meg a Hamburg-Frankfurt-Hamburg távolságot, úgy, hogy egyik hajtóművében normál és bioüzemanyag 1:1 arányú keverékét használnak.

A sugárhajtású gépek hajtóművének bioüzemanyagát az Amerikai Anyagvizsgálati Társaság (ASTM - American Society for Testing and Materials) is jóváhagyta.
A hagyományos kerozinhoz hasonló tulajdonságokkal rendelkező biokerozin bármilyen repülőgéptípushoz használható, a gép, vagy akár a hajtóművek módosítása nélkül. A hat hónapos tesztüzem első, LH 013 számú járata ma 11 óra 15 perckor indul Hamburgból Frankfurtba. A bioüzemanyag használata mintegy 1500 tonnával csökkenti a Lufthansa széndioxid-kibocsátását a tesztidőszakban.
A Lufthansa által használt, tiszta biomasszából (folyósított biomasszából) előállított bioszintetikus kerozin kutyatejből és gomborkából sajtolt olajat és állati zsiradékot tartalmaz. A bioüzemanyag beszerzésekor a Lufthansa ügyel arra, hogy a termék fenntartható ellátási és előállítási folyamatból származzon.
A Lufthansa által felhasznált üzemanyagot a finn Neste Oil olajtársaság állítja elő. A Neste széleskörű tapasztalattal rendelkezik a bioüzemanyag-gyártás területén és hosszú évek óta tart fent sikeres partnerkapcsolatot a Lufthansával.
A Lufthansa körülbelül 6,6 millió euróra becsüli a bioüzemanyag-projekt összköltségét. A Német Szövetségi Gazdasági és Technológiai Minisztérium 2,5 millió euróval támogatta a projektet, amely a nagyszabású FAIR (Future Aircraft Research) program része. A FAIR program a bioüzemanyagok kompatibilitása mellett olyan kérdéseket is vizsgál, mint például az új meghajtási és repülőgép-koncepciókat, illetve más alternatív üzemanyagok – például a cseppfolyósított földgáz, az LNG – használatát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése