Oldalak

2010. szeptember 9., csütörtök

Pilótát felveszünk! Adómentes fizetés + villa!

Lassan fojtogatóvá válik a pilótahiány. Különösen azóta, hogy a gyorsan fejlődő ázsiai gazdaságok sok üzleti utazást tesznek szükségessé, s egyre több embernek futja arra is, hogy magáncélból üljön repülőre. A pilóták migrációja és a pilótaképzés képtelen lépést tartani a szárnyaló piac igényeivel.
A Cathay Pacific, a Quantas és az Emirates légitársaságok körülbelül 400 új repülőgép leszállítására vár a közeljövőben, hogy megfeleljen a légi utazás iránti gyorsan növekvő keresletnek a kelet-ázsiai és csendes-óceáni térségben. Csakhogy megközelítőleg sincs annyi pilótájuk, amelyekkel az újonnan üzembeálló gépeket üzemeltetni lehetne. A Bloomberg beszámolója szerint A Philippine Airlines kénytelen volt járatokat törölni júliusban és augusztusban csak azért, mert pilótái egy részét elszippantotta az igen jól fizető külföldi kereslet.
A Boeing várakozásai szerint ez a régió lesz a legnagyobb vásárlója a „kétfolyosós” repülőgépeknek ahogy az utazási piac növekszik. Csak Indiában és Kínában együttesen 1,2 milliárd olyan középosztályhoz tartozó ember él, aki ki tudja fizetni a repülés költségeit, azaz potenciális ügyfél a légitársaságok számára. Az ázsiai és óceániai légitársaságok a következő 20 évben körülbelül 8 ezer repülőgépet fognak vásárolni mintegy 1200 milliárd dollár értékben az Airbus SAS szerint.
A légitársaságok világszerte közel 50 ezer pilótára támasztanak majd keresletet a 2010 és 2050 közötti időszakban a flották bővülése miatt, de a jelenlegi tréningkapacitás csak szűken haladja meg a 47 ezret a Nemzetközi Civil Repülési Szervezet (International Civil Aviation Organization) szerint. Ez a hiány máris alkalmazási háborút robbantott ki a légitársaságok között. Az Emirates például adómentes fizetéssel és négy hálószobás villákkal csábítja a kapitányokat, az AirAsia Bhd (a régió legnagyobb fapados légitársasága) pedig tandíjmentes tréningeket kínál.
„Ez egy fontos ügy, s nagy kihívást jelent az iparág növekedésében. És ha sikerül találni egy pilótát, akkor nagyon meg kell fizetni, mert akkora a hiány” – mondta Binit Somaia, az Ázsiai és Óceániai Repülési Központ (Centre for Asia Pacific Aviation – CAPA ) sydney-i elemzője a Bloombergnek.
A világ légiutas-forgalma 2028-ig éves átlagban 4,7 százalékkal fog emlkedni az Airbus becslése szerint. A világ nagy cargo- és utasgépeinek száma közel a duplájára emelkedik az említett időszakban a jelenlegi 15750-ről 32000-re. Az Emirates, a legnagyobb arab légitársaság több mint 200 megrendelt gép átadására vár, így érthető ha idén 250 jövőre pedig ennél is kétszer több pilótát akar frissiben alkalmazni. A cég 2017-ig több mind 28 milliárd dollárt kíván terjeszkedésre költeni jelenleg Houstontól Madridig, Szingapurtól Buenos Airesig toborozza a pilótákat.
A hongkongi Cathay Pacific 1000 új alkalmazott – különösképpen repülőgép-személyzet – felvételét hirdette meg, A Jetstar, a Quantas fapados részlege 120 új pilóta alkalmazását hirdette meg. A Singapore Airlines, és a PT Garuda Indonesia is pilótákat keres. Az AirAsia pedig felállította Kuala Lumpur mellett a saját ingyenes képzést nyújtó repülőakadémiáját, ahol évi 500 pilótát fognak kiképezni, igaz ötéves hűségnyilatkozat fejében. A Singapore Air repülőfőiskolája pedig máris évi 150 kadétot képez. A CAPA 125 millió dollárért épít repülési egyetemet Indiában, s évi 300 új pilótát bocsátanak majd ki.A térség országaiban vannak olyan törekvések is, hogy helyi származású pilótákat alkalmazzanak minél nagyobb számban. Az Egyesült Arab Emírségekben például az „emiratizálás” kifejezett sikernek számít a pilótaképzésben. Ennek élén az Etihad Airways jár, amely évi 150 repülési szakembert, jelentős részben pilótát képez ki Abu Dzabiban.
A pilótahiány, amelyet a fapados légitársaságok rohamos terjedése egyre csak fokoz, a fizetéseket is feljebb nyomja. „Komoly tévedés azt hinni, hogy a fapados cégek alacsonyabb fizetéseket adnak. Versenypiacon vagyunk, nem tehetünk mást, mint jól fizetünk” – mondta a Bloombergnek Tony Davis, a Singapore Air érdekeltségébe tarftozó Tiger Airways Holding diszkont légitársaság vezérigazgatója.
A Boeing 777 és Airbus A330-as kétfolyosós gépek kapitányainak alapfizetése a Singapore Air-nél havi 9300 szingapúri dollárnál (6870 USD) kezdődik, s ebben nincsenek benne a további juttatások. Például további 3800 szingapúri dollár üti a markukat, ha legalább 70 órát repülnek egy hónapban.
Az Emiratesnél a kapitányi havi kezdő fizetés 34410 dirham (9370 USD), amihez még olyan juttatások jönnek, mint a repült órák és a hatékonyság után járó prémiumok. Számos másféle jövedelmet is húzhatnak a pilóták az adómentes fizetéstől, a profitból való részesedésen át szolgálati villákig és egyenruha tisztításig.
Nem csoda, hogy pilótának lenni a nemzetközi szakmai szervezetek felmérései szerint a jövő egyik legmagasabbra értékelt és legvágyottabb foglalkozása lehet – mondta a Bloombergnek Barry Jackson, az Ausztrál és Nemzetközi Pilótaszövetség elnöke, aki 1987 óta maga is pilóta a Quantasnál.

16 megjegyzés:

  1. nagyon érdekes a bejegyzés. de hogy lehet egy ilyenre jelentkezni? elérhetőség esetleg? Aladár

    VálaszTörlés
  2. Mi a pilotakepzes korhatara? Menyi ideig tart a kepzes? Hol melyik orszagban melyik varosban tartjak a pilotakepzest?

    VálaszTörlés
  3. ok én szeretnék kisgépen pilóta lenni, akkor mi a teendőm? nem igazán értem ezt a pilóta toborzást, hacsak nem arról szól, hogy mit képesek nem vagyunk elhinni magunkról. tudtommal nemigen lehet gyorstalpalón utasszállitó pilótának lenni.

    üdv.
    Lázár Bernadette

    VálaszTörlés
  4. Kedves Fabados.hu!

    Szeretnék pilóta lenni, érdekel, hogy tudok jelentkezni.
    Válaszukat előre is köszönöm.
    Üdv: Balázs

    VálaszTörlés
  5. Kedves Zsolt!

    Sajnálom a hírben ovasottakat, sokat utazunk, nem lenne jó, ha bármely járatunkat törölnék pilótahiány miatt.
    Van olyan tervem, hogy pilótavizsgát tegyek, de kizárólag kis gépre, köszönöm a " meghívást".
    Azt nem tudtam pontosan, hogy mennyit keresnek a pilóták, azt viszont igen, hogy sok pilóta ügyfelem van.

    Tudja Önkedves Zsolt mennyit keres egy hálózatépítő?
    A választ kikalkulálhatja!

    VálaszTörlés
  6. Kedves Zsolt!

    Ha stewardesseket keresnek akkor kérem szóljon mert én Stewardess vagyok.
    köszönettel.
    Adrienn

    VálaszTörlés
  7. Jo napot érdekelne ez a pilotai kiképzés de szeretnék egy kicsit részletesebben tudni rola például azt hogy menni idő a kiképzés mennyi a korhatár hogy van e magyarországon vagy külföldön hol?
    BR

    VálaszTörlés
  8. Kedves Zsolt!
    Itt a ragyogó alkalom, hogy Ön is megcsinálhassa a szerencséjét.
    Nem kell többé a számítógép előtt görnyednie feleslegesen, és ezt a rém unalmas, a teljes szellemi leépüléshez vezető tevékenységet folytatnia.
    Önt valószínűleg nem teszi boldoggá a mai munkája, jelentkezzék hát pilótának.
    Remélem, megvan a szükséges egészsége hozzá, más úgysem nagyon kell - azaz minden megtanulható!

    Mondom ezt én legalább egy tucat típus repülése után 150 kg-tól 100.000 kg-ig.

    Sok sikert hozzá!
    kg

    VálaszTörlés
  9. Tisztelt Szabó Zsolt!

    Elolvastam a bejegyzést, amit küldött és nagyon érdekesnek, és persze ha nem sértem meg egy picit viccesnek is találtam. Szeretném a segítségét kérni abban, hogy pilóta lehessek. Sajnos nem rendelkezek akkor jövedelemmel, hogy ki tudjam fizetni a főiskolát! Tudna nekem ajánlani olyan támogatást vagy képzést amiben részt vehetnék! Vagy OKJ képzést?
    24-éves vagyok! Középfokú végzettséggel rendelkezem. Már elvégeztem egy OKJ képzést állami támogatással más szakmai területen! Ha lehet, esti iskolát szeretnék, mert saját magamat tartom el, és érthetően dolgoznom kell tanulás mellet!
    Ha pedig nem érintett ez ügyben, akkor meg kérhetném, arra hogy legyen, szíves továbbítsa olyan személynek, aki tud segíteni ebben az ügyben.
    Köszönettel és Tisztelettel:
    Kövér Anikó

    VálaszTörlés
  10. Tisztelt Cím!

    Kérem informáljon erről részletesen

    A férjem kisgépes Pilóta és állást keres bárhol a világban.

    Tisztelettel
    Quincz Vera

    VálaszTörlés
  11. Köszönöm levelüket de voltam már pilóta repültem német vadászgépen Ft 600 tipus Magyarországon tartottunk bemutatót 1998 ban. azóta 18 év kihagyással ismét kezdem repülni,de már mint PPL. pilota, kisgépen.Morane, Piper - több mint 200 órát repültem. Boeing 730 szimulátorral csa két órám van. Mit tudnak ajánlani. Köszönettel :Kilián Gusztáv

    VálaszTörlés
  12. Kedves Zsolt, nagyon kedves, hogy pilóta iskolát és állást kínál de azt hiszem ebbe
    az életembe csak mások által vezérelt gépeken fogok repülni.Tisztelettel S.Lajos.

    VálaszTörlés
  13. elég vicces hogy senki nem válaszol a bejegyzésekre....

    VálaszTörlés
  14. Kedves Zsolt!
    A hirdetését nagyon érdekesnek tartom. Szeretnék tudni részleteket is arra vonatkozóan, hogy hol, mikor, és milyen feltételekkel lehet jelentkezni. Elsősorban a képzési rész érdekelne.
    A tájékoztatást előre is köszönöm:
    Miklós!

    VálaszTörlés
  15. Tisztelt Mindenki!

    Levelemmel szeretnem tamogatni es biztatni azokat, akik tenyleg szivugyuknek tekintik a pilotava valast. Elore szolnek, hogy ehhez inkabb sziv kell, meg kitartas mint penzehesseg...
    Magyarorszagon sokfele keppen lehet valaki pilota, mert oktato szervezetek tomkelege varja a tanulokat, mint a megvaltast, hiszen az elmult evek letszamstatisztikai nem voltak tul ragyogoak. 2001 szeptember 11-e nagy hatassal volt az egesz iparra.
    Sajnos nem olcso egy teljes kepzes, amig az ember eljut nagygepre, de egy nagyon jo befektetesnek kell felfogni. Ha valaki szerencses, egy esetleges legitarsasagi felvetelt koveto egy-ket ev alatt beterul a teljes kiadasa, ami egy nagyon jo befektetesnek szamit, nemdebar? A kepzes ideje eltero lehet, de ha valaki teljes egeszeben erre tud koncentralni egy bo masfel ev alatt meg van minden!
    Letezik egy hely kis hazankban, ahol egyedulallo modon az allam is tamogatja egy kis letszamu csoport pilotava valasat. Ez a Nyiregyhazi Foiskola Muszaki es Mezogazdasagi Karan valosul meg immaron 42 eve. Erdeklodni a www.nyf.hu oldalon erdemes. Nehez bejutni, de aki ott vegez, annak a penztarcaja es a szakmai minositese se banja. Jelenleg evi 6 embernek tamogatja az allam a kepzeset, akik 3 es fel ev utan mernoki diplomaval es az osszes szukseges papirral a zsebukben vegeznek.
    Nem szeretnek litaniat irni, de ha valakit komolyan erdekel egyeb reszlet, esetleg adodik konkret kerdese irhat nekem a dzsi.elias@gmail.hu cimre. Szivesen valaszolok, ha tudok.
    Udvozlettel,
    Gergo

    VálaszTörlés
  16. Hivatásos pilótaként megjegyezném mindenkinek, hogy sajnos ez a pilótahiány ez nem teljesen így van amilyen szépen fényesen ide le van írva a cikkben. Van benne igazság is, de nem teljesen igaz. Én személyesen fél éve keresek munkát világszerte és még nem kaptam munkát légitársaságnál.
    Ázsiában és a Közel-keleten valóban sok a géprendelés és kelleni fog a hajózószemélyzet, de per pillanat mindenhol tapasztalt, több ezer órát repült pilótákat keresnek.
    Emellett már-már mondhatni megszüntek a támogatások a pilótáknak és mindent saját zsebből kell finanszírozni ami sokszor meghaladja a 6-8 millió forintos tételt is akár, mire az ember jelentkezni tud egy légitársasághoz.Itt még mindigegy lesz a sok munkakereső közül.
    Magyarországon évek óta alig van felvétel a Malévhez és jelenleg a Wizzair is tapasztalt pilótákat felvételiztet. Reméljük helyreáll a pilóta munka piac hamarosan és lesz értelme befeketetni X millió forintot a pilóta képzésbe.

    VálaszTörlés