Oldalak

2012. május 2., szerda

Új diszkont légitársaságot tervez a Lufthansa

Új diszkont légitársaság beindítását tervezi a Lufthansa - közölte a német légitársaság pénteken egy lapértesülésre reagálva. A Bild című német lap pénteki beszámolója szerint a Lufthansa új leányvállalata a Direct 4 you nevet viseli majd, 2013 január elsején kezdi meg a működést és magába olvasztja a Lufthansa két jelenlegi diszkont légitársaságát, a Germanwings és a Eurowings nevű céget.

A flotta fokozatosan bővül, 2015-ben már 90 repülőgépből áll majd, és a társaság számos európai járatot átvesz az anyacégtől - írta a Bild. A Lufthansa a beszámolóra reagálva közölte: valóban tervezik egy új diszkont légitársaság megalapítását, a Direct 4 you azonban csak a projekt munkacíme, a tervek végrehajtásáról és a cég nevéről még nincs döntés.

Elemzők szerint nem meglepetés, hogy a Lufthansa a fapadosok piacán próbál erősíteni és európai járatokat akar kiszervezni. A nyereséget elsősorban az interkontinentális járatok termelik, az európai járatok közül pedig sok ráfizetéses. Az átcsoportosítás azért is előnyös lehet, mert az anyacégtől a leányvállalathoz kerülő munkavállalókra - pilótákra, légikísérőkre, a földi személyzetre - nem vonatkozna a Lufthansánál érvényes kollektív szerződés - jegyzik meg kommentátorok.

A Handelsblatt című német üzleti lap pénteki összeállítása szerint a Lufthansa egyre inkább elszakad a német gazdaság egészét jellemző pozitív trendektől. A nehézségek részben az euróövezeti válságnak tulajdoníthatók, hiszen az utasszám szerint a legnagyobb európai légitársaság üzletmenete erősen függ az európai piac alakulásától.

Ugyancsak probléma az igen költséges működés és az elöregedő járműpark. A Ryanair például 8 ezer alkalmazottal tavaly 72 millió utast szállított, míg a Lufthansánál - a leányvállalatok nélkül - 55 ezren dolgoznak, az utasok száma pedig 100 millió volt. A Lufthansa-flotta átlagéletkora 11 év, míg például az Air Berlinnél 5 év, ami jelentős költségelőny, mert a modernebb gépek kevesebbet fogyasztanak - írta a Handelsblatt.

A cég bevétele tavaly ugyan 8,6 százalékkal nőtt - az egy évvel korábbi 26,5 milliárd euróról 28,7 milliárd euróra -, a kamat- és adófizetés előtti eredménye (EBIT) azonban megfeleződött, 1,480 milliárd euróról 734 millióra csökkent, az adózás utáni eredménye pedig 13 millió euró veszteség volt, szemben az egy évvel korábbi 1,1 milliárd eurós nyereséggel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése