Oldalak

2010. július 20., kedd

Poggyász panaszok

Ha a poggyász megsérül, lemarad, később jön, elvész vagy megsemmisül,
az utasnak mihamarabb írásban kell panaszával a légi társasághoz fordulnia.
Amennyiben feladott poggyászban keletkezett kár, az utasnak 7 napon belül kell írásban benyújtania panaszát, a poggyász késése esetén 21 napon belül, mindkét esetben attól a naptól számítva, amikor a poggyászt az utas rendelkezésére bocsátották.
Ezt teszik vele????

Ezért is fontos, hogy kössünk porgyászbiztosítást, ami Utasbiztosítás is.
Akik nem fizetnek biztosítást, mert az kidobott pénz, azok rosszul, nagyon rosszul is járhatnak. Mi az utazók, az utasbiztosítással kapcsolatban leginkább a poggyászbiztosítást tartjuk lényegesnek.
A bekövetkezett károkat elemezve viszont az látszik, hogy az orvosi költségek megtérítése sokkal nagyobb jelentőséggel bír, hiszen amíg egy poggyászkár legrosszabb esetben is csak pár százezer forint veszteséget jelent, egy komolyabb kórházi kezelés, műtét akár a tízmilliós nagyságrendet is elérheti.
Mindezzel együtt biztosításkötés előtt érdemes tájékozódni a poggyászbiztosítás részleteiről is. Nyilván az egyik legfontosabb szempont, hogy a biztosító milyen limitig hajlandó megtéríteni a károkat, és ezen belül maximum milyen értékű tárgyakra. Lényeges továbbá, hogy a nyaralás ma már elengedhetetlen kellékei,
a fényképezőgép és/vagy videokamera biztosítható-e. Speciális utazások esetében
(pl. síelés, búvárkodás, kerékpártúra) pedig az lehet szempont a választáskor,
hogy a biztosító a sporteszközeinkre egyáltalán vállal-e kockázatot, és ha igen,
milyen mértékben és feltételekkel.
Vannak olyan biztosítók (pl.: Európa Biztosító Rt.), hogy amennyiben a Biztosított a légi, illetve hajózási társasággal vagy ezek képviseletével külföldre történő kiutazása (oda út) során útipoggyászát a menetrend szerinti érkezési időponthoz képest késve kapja kézhez, a Biztosító EMAVIP EMA+ EMA
6-12 óra időtartam közötti késés esetén összesen (Ft) 12.500 12.500 12.500
12-24 óra időtartam közötti késés esetén összesen (Ft) 25.000 25.000 25.000
24-48 óra időtartam közötti késés esetén összesen (Ft) 75.000 75.000 25.000
48 óra időtartamot meghaladó késés esetén összesen (Ft) 100.000 75.000 25.000
összeghatárig megtéríti a Biztosítottnak ezen időtartam alatt elengedhetetlenül szükséges és indokolt tisztálkodószerek, higiéniás eszközök beszerzésének költségeit eredeti számla alapján, ha részére a fuvarozó kártérítést nem nyújtott.
Amennyiben a poggyász végleg nem kerül elő, a poggyászkésedelemre kifizetett kártérítés a poggyászbiztosítási összeget terheli.
A poggyász késedelmét a Biztosított a fuvarozó felé történő bejelentéssel egyidejűleg köteles a Biztosítónak jelezni.
A késés időtartamáról a légi, illetve hajózási társaságtól, vagy azok képviseletétől írásbeli igazolás szükséges.

1 megjegyzés:

  1. Legszívesebben őket is a csomagok után dobnám! Felháborító mi megy a reptereken.

    VálaszTörlés