Pénteken aláírják a Ryanair és a Budapest Airport közti megállapodást – jelentette be Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója. Azt mondják, a magyar állammal is sikerült megállapodniuk, és támogatást kapnak a budapesti járatokért. Azt egyelőre sem az ír cég, sem Magyar Turizmus Zrt. nem közölte, hogy mennyit és milyen feltételekkel.
A vezérigazgató bejelentette, hogy február 17-én nyitja meg budapesti bázisát, amely az ötvenegyedik lesz, és ahol öt repülőgép állomásozik majd. Három már a jövő péntektől üzemelni fog, míg két új Boeing 737-es március közepén érkezik. Bejelentettek egy új járatot is, ez a Budapest–Tampere útvonalon fog közlekedni. Ezzel a járatok száma heti 42-re emelkedik majd, „ezzel is pótolva a Malév sajnálatos kiesése okozta űrt” – mondta O'Leary.
A január végén közölt kétmillió utassal szemben a Ryanair 2,4 millióval számol az első évben. Úgy számolnak, hogy millió utasonként ezer munkahely is létrejön közvetve, így 2400 új állást is jelent az ír légitársaság visszatérése. A Ryanair részéről ez egy 350 millió dolláros beruházást jelent – tette hozzá.
A közismerten költségérzékeny, a budapesti repteret 2008-ban annak árai miatt egyszer már elhagyó ír fapados cég vezérigazgatója egy kérdésre válaszolva elmondta: nemcsak a reptérrel, hanem a magyar állammal is megállapodtak, és támogatást kapnak a ferihegyi járataikért cserében. A megállapodással, ahogy fogalmazott, „nagyon elégedett”, ugyanakkor „a részleteket bizalmas információnak” tekintik.
A fapados légitársaságoknál nem szokatlan működési modell, hogy a milliós nagyságrendű turista adott országba szállításáért turizmusmarketing- vagy egyéb hozzájárulást kér, és részben abból fedezi költségeit
(ez a megoldás nem feltétlen minősül az uniós szabályok tiltott állami támogatásának).
Az index szerette volna megtudni a Magyar Turizmus Zrt.-nél, hogy ebben az esetben is ez történt-e, és ha igen, a Ryanair milyen feltételekkel és milyen összeget kap közpénzekből. A magyar turimusmarketingvállalatnál előbb azt mondták: „a Malév-helyzettel kapcsolatban nem kommunikálunk”, később azt, hogy küldjük el kérdéseinket írásban; ezt megtettük.
A reptér kettes termináljáról is fognak indulni a gépeik – erősítette meg O'Leary, ugyanakkor a Budapest Airportot még mindig elég drága repülőtérnek tekintik. Egy kérdésre válaszolva elmondta: az állammal és a reptérrel kötött megállapodásban időbeni megkötés nincs, így bármikor elhagyhatják Ferihegyet.
A vezérigazgató szavaiból az is kiderült: totális háborút indítanak a Wizz Air ellen. Michael O'Leary bejelentette, hogy bármilyen árat is kínáljon a versenytárs, ők feleáron és kétszer akkora kapacitással fogják adni ugyanazt.
Forrás: index.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése