A légitársaságok pontos méret- és súlyhatárt írnak elő a
kézipoggyászokra is, nem csak a feladottakra. Ez részben azért van, hogy
a csomagok beférjenek a gépek kalaptartóiba, és annak ajtaját
biztonságosan be lehessen csukni.
A Southwest Airlines egyik, már a helyén ülő utasa felett lévő
kalaptartóba egy másik utas próbálta a stewardess segítségével
begyömöszölni az egyáltalán nem az elírásoknak megfelelő méretű
táskáját. Ez sajnálatos módon nem sikerült, és a táska az utas fejére
esett, jelentős sérülést okozva.
Az utast kiszállították, kórházba került, ahol ellátták, és mivel
fejsérülésről volt szó, néhány napra megfigyelésre bent tartották.
Természetesen az eset nem maradt ennyiben, mert a sebesült a kórház
elhagyása után kártérítési követelést nyújtott be. Tízezer dollárt kért a
kórházi költségeire, ötezret a kiesett munkabérre és 34.000-et a
„fájdalomdíjként”.
A légitársaság a költségeket peren kívüli megállapodással ki is fizette,
mert a cég a balesetet megelőzően több olyan hibát is vétett, mely
meggátolhatta volna azt. A beszállásnál a földi utaskísérőnek észre
kellett volna venni a szabálytalanságot, de legkésőbb a fedélzeten
intézkedni kellett volna. A jegykezelőt és a légiutas-kísérőt
mindenesetre elbocsájtották azon a címen, hogy helytelenül értelmezett
kiszolgálási törekvésükkel és figyelmetlenségükkel az utasnak és a
cégnek is komoly mértékű kárt okoztak. Az USA-beli Légiutas-kísérők
Szakszervezetének kimutatásai szerint 1998-tól napjainkig az ilyen
jellegű balesetekben összesen 4500 utas és légiutas-kísérő szenvedett
kisebb-nagyobb balesetet.
Forrás: turizmusonline.hu
Forrás: turizmusonline.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése