Oldalak

2012. január 28., szombat

A spanyol Vueling viheti a Malévet?

A Népszabadság úgy tudja, hogy a spanyol Vueling légitársasággal már addig jutottak a tárgyalások, hogy a cégnél igazgatósági döntésre vár a magyar légitársaságba való beszállás.

Amennyiben az üzlet megköttetik, a nyári menetrendtől diszkont modell szerint, de az átszállási lehetőségek megtartásával. A Vueling a spanyol Iberia diszkont-leányvállalata, s a British Airwayst is birtokló International Airlines Group érdekeltségébe tartozik. Értesülések szerint a Vueling légitársasággal eredményes tárgyalásokon van túl a minisztérium. Megállapodás és üzleti terv is készült, amire a Vueling igazgatóságának kellene kimondania az áment februárban.

Bár a NOL úgy látja, némiképp zavarbaejtő Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos kételkedése, mely szerint az 5%-ban még mindig orosz bank kezében lévő, illetve az uniós döntés miatt súlyos visszafizetési kötelezettséggel sújtott Malévot megveszi-e valaki. Ugyanakkor nem a Malév jelenlegi állapotban történő megvételéről van szó, hanem a mostani helyén felálló új Malévról, komoly befeketetőt csupán ez érdekel. Ezt megerősítették a Turizmus Online-nak Maléves források.

Ha a spanyolok érkezéséig azonban nem biztosítható a Malév folyamatos üzemelése, a versenytársak benyomulnak az átmenetileg üresen maradó piacra, így az egyébként jó nevű szakmai befektetőnek már nem érné meg belépni a magyar légtérbe.

A jelenleg kirajzolódó kép szerint a piacért küzdők csapnak össze az európai és a magyar térfélen is, amelynek tulajdonképpen csak egy eszköze a Malév esetleges leállása. Ha ugyanis megvalósulna a mind ez ideig titkolt elképzelés, azzal a spanyol fapados cég olyan piacokat szerezne meg magának a Malév-ügylet égisze alatt, amelyekre ma a Malév repül, s amelyek jelentős részére igencsak fáj a konkurencia foga, legyen az akár a WizzAir, akár olyan vezető európai légitársaságok, mint például a Lufthansa vagy az AirFrance–KLM - írja a NOL. Ugyanakkor kétszer is szóba került már a cseh charterező Travel Service is. A cég hazai ügyvezetője, Farkas Attila korábban a Turizmus Online-nak nyilatkozva elmondta: a Malév bedőlése esetén pillanatok alaltt vennék át versenytársai a járathálózatát.
Lassan vég nélkül sorolható azon légitársaságok, cégek száma, melyeket már kapcsolatba hoztak a Malév megvásárlásával. A két megvalósult privatizációtóból - Alitalia, Air Bridge sok előnye nem származott a légitársaságnak. Nemrég állt el a kínai Hainan is vételi szándékától.

A korábban a ClickAir-t felvásárló Vueling Budapest-Barcelona útvonalat repülte a központi El Prat repülőtérre a Ferihegy 2-ről. Amolyan "félfapados" légitársaságként 2009 nyarától. A társaság különesebb hírverés nélkül vonult ki a magyar piacról még a Malév 2011-es nyári menetrend kezdetén, 10 év után szünetet követő Barcelona-i járatnyitását megelőzően. Mint az fentebb olvasható, az átszállási lehetőségeket megtartaná a Vueling. Ezt megerősítve Maléves forrásaink elmondták: akárki is legyen a szakmai befektető, a légitársaság közel 1,5 millió utasát a Malév - főleg kelet-európai is balkáni - járathálózatáról nem hagynák veszni. Illetve a Ferihegy is határozottan ki fog állni a forgalmának igen jelentős részét adó 3 millió Malév utas megtartása érdekében. Senkinek sem lenn jó, ha egy sikertelen privatizáció miatt például ez több millió utas átpártolna Bécsbe - teszik hozzá.

Forrás: turizmusonline.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése