Oldalak

2012. január 27., péntek

Bízik 2012-ben az easyJet

Az easyJet árbevétele 2011-ben 16,7%-kal, 763 millió GBP-re emelkedett, ami elsősorban annak köszönhető, hogy az egy ülőhelyre jutó árbevétel jelentős mértékben, 9,2%-kal, 51,83 GBP-re nőtt; az egy ülőhelyre jutó árbevétel változatlan árfolyamon számítva 7,7%-kal nőtt; a pénzügyi beszámolóban szereplő árbevételre jó hatással volt az erős svájci frank.

A negyedév során az egy ülőhelyre jutó jegy- és egyéb bevételek is jó ütemben emelkedtek, miközben az átlagos szektorhossz némileg csökkent.

Az ülőhelyszám 6,9%-kal, 14,7 millióra nőtt, ami elsősorban annak köszönhető, hogy ebben a negyedévben nem volt számottevő téli forgalomkiesés. Az előző évi forgalomkiesés hatását nem számítva az ülőhelyszám 2,8%-kal nőtt. Az utaslétszám 8,1%-kal, 12,9 millióra, a kihasználtság 0,9 százalékponttal, 87,6%-ra emelkedett.

Az easyJet éves szintre vetített költséghatékonyságára jó hatással volt, hogy 2011-ben nem került sor az előző év hasonló negyedévében tapasztalt havazás miatti forgalomkiesésre. Ennek megfelelően az egy ülőhelyre eső költség (az üzemanyagköltséget nem számítva) a beszámolóban szereplő időszak vonatkozásában 1,6%-kal csökkent. A forgalomkiesés hatását nem számítva, a repülőtéri díjak és a személyzet költségének tervezett növekedése miatt az egy ülőhelyre jutó költség (az üzemanyagköltséget nem számítva) a beszámolóban szereplő időszakban 2,5%-kal nőtt, ami bőven a 2011 novemberében az év első felére vonatkozóan közölt 4%-os növekedési célértéken belül van.

Az easyJet járatpontossági mutatója továbbra is kedvező: 23 százalékponttal emelkedve 88%-ra nőtt, míg az ügyfélelégedettség 11 százalékponttal, 85%-ra javult.

Mivel a félévre vonatkozó előzetes foglalások a kapacitás 70%-át lefedik, az egy ülőhelyre jutó árbevétel-növekedés azonos árfolyamon számított értéke az év első felében várhatóan megegyezik majd az első negyedévivel. Ebből adódóan, ha feltételezzük, hogy a második negyedévben nem lesz jelentős forgalomkiesés, az easyJet várhatóan vissza tudja termelni az első félévi, 100 millió fontos üzemanyagköltség-növekedés jelentős részét, és az első félévi veszteséget 140 és 160 millió GBP között tudja tartani – ez áll majd szemben az előző év első felében jegyzett 153 millió GBP veszteséggel.

Forrás: turizmus.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése