A légiközlekedésben felmerülő váratlan helyzetek vásárló-centrikus
kezelésére tesz javaslatot az Amadeus, amely a Massachusettsi
Technológiai Intézettel (MIT) valamint a Georgia Technológiai Intézettel
(Georgia Tech) közösen végzett kutatásában azt vizsgálta, hogy egy-egy
járatkésésnek, kimaradásnak milyen továbbgyűrűző hatásai lehetnek.
Az ilyen helyzetekben, az lehet a kulcsa annak, hogy megtartja vagy
elveszíti utasát egy-egy légitársaság, hogy hogyan kezelik az
üzemzavart. A versenyszférában azonban nem kifizetődő a reaktív
kommunikáció és magatartás, hiszen senki sem engedheti meg magának, hogy
potenciális utasait elveszítse. Az üzemzavarok jelentős hatással
lehetnek egy légitársaság költségeire, azonban a késések és
járattörlések a vállalat imázsát és reputációját szintén veszélybe
sodorhatják. Különösen akkor, ha a csalódott utasok és az egyik
legjelentősebb információforrásként is szolgáló közösségi hálón közétett
bejegyzéseik valós költségekre vonatkozó negatív hatásait figyelmen
kívül hagyják. A legnagyobb vállalatok már dollármilliókat fordítottak
kifinomult rendszerekre, hogy automatizálják az üzemzavarokra adott
reakcióikat, de ez nem minden esetben elegendő.
Az Amadeus javaslatai a problémás helyzetek kezelésére, infografikában összefoglalva:
Forrás: turizmusonline.com
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése