Amikor nyáron megpályáztatta a Nemzetközi Közlekedési Hatóság a repülési jogokat, a Wizz Air négyre is benyújtotta igényét. A légitársaság vezérigazgatója már a Malév csődjét követően közölte, hogy a moszkvai, a kijevi, az isztambuli és a Tel-Aviv-i jogokat szeretnék megszerezni. Ezen országok közül Ukrajnában már korábban is jelen volt a Wizz Air helyi leányvállalatán keresztül.
Szeptember elején a társaság arról tájékoztatott, hogy megkapta a Malév
kijevi és tel-avivi repülési jogait, ennek köszönhetően pedig
decembertől Budapestről járatokat indít a légitársaság a kijevi Zsuljani
repülőtérre és a tel-avivi Ben Gurionra. Most ehhez csatlakozhatnak az
orosz és a törökországi járatok Moszkva, Antalya és Isztambul felé.
Mint ismeretes, a légiközlekedés még nem liberalizált a világban, bár Európán belül szabadon indíthatnak járatokat a légitársaságok, viszont az EU-n kívüli országokkal bilaterális kormányközi megállapodások szabályozzák, hogy melyik légitársaság, hova, hány járatot indíthat. Ezekkel a repülési jogokkal a Malév rendelkezett, amelyek a légitársaság csődjét követően felszabadultak.
Forrás: portfolio.hu
Mint ismeretes, a légiközlekedés még nem liberalizált a világban, bár Európán belül szabadon indíthatnak járatokat a légitársaságok, viszont az EU-n kívüli országokkal bilaterális kormányközi megállapodások szabályozzák, hogy melyik légitársaság, hova, hány járatot indíthat. Ezekkel a repülési jogokkal a Malév rendelkezett, amelyek a légitársaság csődjét követően felszabadultak.
Forrás: portfolio.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése