Oldalak

2012. március 29., csütörtök

Hatvanhat éves lenne ma a Malév

Hatvanhat évvel ezelőtt, március 29-én alapították az 1954-től az idén február 3-i leállásáig Malévnak hívott, eredetileg Maszovlet névre keresztelt magyar nemzeti légitársaságot. Az 1990 után kétszer is eladott, majd visszaállamosított cég, amely helyére idén már várhatóan nem lép utód, a magyar polgári repüléstörténet időszakának kétharmadát uralta.

Március 29-én lenne 66 éves a születésnapja előtt szűk két hónappal csődbe ment Malév, amely megszűnésével több mint kilencven év után nincs Magyarországnak nemzeti légitársasága (a károsult utasok egyébként még a hó végéig a kártérítési igényeiket). Persze jogilag még létezik a Malév Magyar Légiközlekedési Zrt. "f. a.", azonban a felszámolás alatt álló légitársaság formálisan már megszűnt: se dolgozói, se gépei, se érdemi vagyona.
 
A magyarország repülés történetében egyébként nem szokatlan a nemzeti légitársaságok megszűnése: az első magyar légi cég a Magyar Aeroforgalmi Részvénytársaság például kevesebb, mint két évet élt meg. Igaz, nem a legjobbkor alakult: 1920 elején hozták létre nyolc darab, Ausztriából beszerzett Phoenix C I típusú kétüléses repülőgéppel és 50 millió korona alaptőkével – idézi fel a kezdeteit az iho.hu egy tavalyi cikke. A cég főként postajáratokat működtetett 1921 decemberéig, amikor felszámolták, de az iho.hu cikke szerint 43 utast is szállított.

Szűk egy évvel később, 1922 szeptemberében alakult a következő magyar légitársaság, a Magyar Légiforgalmi Rt (ML), amely Fokker F–III-as gépeivel Bécsbe és Belgrádba repült. A céget, amely lényegében a Malév jogelődjének mondható, egy súlyos pénzügyi válság néven Malert néven újjászervezték. A Malert a harmincas években már Velencébe, Rómába és a bécsi döntések után a visszacsatolt erdélyi városokba is repült.

A második világháború után a Malert átalakulásával jött létre ma 66 éve, 1946. március 29-én Maszovlet (Magyar–Szovjet Polgári Légiforgalmi Részvénytársaság) néven a későbbi Malév. A cég öt hónapig csak papíron létezett, augusztusban érkeztek az első gépei, összesen öt, egyenként 21 személyes Liszunov Li–2-es repülő. A Maszovlet kezdetben csak belföldi járatokat működtetett – ehhez az időszakhoz kötődik Repülős Gizi pályafutásának kezdete –, ezeket az 1960-as években szüntette meg, amikor Iljusin Il-14-es repülőket helyezett üzembe, és ezeket már nem tudták fogadni a vidéki, füves repterek.
 
A szovjetek már az ötvenes évek középén kiszálltak a cégből, amely ezzel egyidejűleg Maszovletből Malévvá, rt-ből állami vállalattá változott. És az is maradt 1992 júniusáig, amikor ismét részvénytársaság lett belőle. Még állami cég volt, amikor, 1975 szeptemberében, elszenvedte legsúlyosabb tragédiáját – ebből nem volt sok, 66 év alatt 18 komolyabb balesetet szenvedtek a gépei –, a bejrúti járat tengerbe zuhanását, nem kizárt, hogy a gépet lelőtték, talán azért, mert fegyvereket csempészett. És állami vállalat volt még akkor is, amikor a nyolcvanas évek második felében elkezdte a szovjet gépeit Boeingekre cserélni (de 2001-ig még repült Tupoljevekkel is).

Az 1992-es rt-vé alakulás idején, és azóta is a legtöbbször, állami tulajdonú volt, de kétszer magánkézbe is adták. Előbb nem sokkal az részvénytársasággá alakítás után, 1992 őszén a később egyébként csődbe ment Alitaliának – ez a történet 1997-ben ért véget, amikor az Alitalia Malév-részvényeit magyar bankok visszavásárolták. Majd 2007-ben jött az orosz tulajdonos, akitől 2010-ben vette vissza az állam a súlyosan eladósodott, húsz éve mindig veszteséges vállalatot.

Amely a megszűnése előtti utolsó évben, a 2011 nyári menetrendi időszakban a világ harminckét országának ötvenkét városába, míg code-share partnereivel együtt harminchét ország több mint nyolcvan városába közlekedtetett menetrend szerinti járatokat, amelyekkel közel 3 millió utast szállított évente. A cégnek története utolsó időszakában lízingelt Boeing 737-esei és Bombardier gépei voltak. Legnagyobb gépei a tengerentúli járatokra használt Boeing 767-esek voltak, ezeket akár 224 utas szállítására is alkalmassá lehetett tenni.

Forrás: index.hu

2012. március 28., szerda

Év végén nyit Doha új reptere

December 12-én nyit az új Doha Nemzetközi Reptér (NDIA) - hangzott el a Qatar Airways központi irodájában megtartott sajtótájékoztatón a napokban Dohában. A beruházás 2005-ben indult és 14milliárd dollárba kerül. Az új reptér 2012-ig elkészülő első ütemének fejlesztése 28 millió utas kiszolgálását teszi lehetővé évente, a 2015-ben befejeződő második ütem pedig 50 millióét.

Azért döntöttek a fejlesztés mellett, mert a reptér folyamatosan bővülő éves utasforgalma már most 15 millió, amit a jelenlegi infrastruktúra egyre nehezebben tud kiszolgálni. Az új reptér a meglévőtől körülbelül 4 kilométerre található, s úgy tervezték, hogy minden létező repülőgép számára megfelelő legyen, beleértve az A380-ast is. A 2200 hektáron elterülő, 600 ezer négyzetméteres, háromemeletes terminál az Arab-öböl egy sivatagtól visszafoglalt területén kapott helyet, mintegy 40 ezer négyzetméteren alakítottak ki benne kereskedelmi és utaskiszolgáló szolgáltatásokat.

A dohai reptér a Qatar Airway hub-ja is egyben. Az ötcsillagos légitársaság szintén impozáns számokkal büszkélkedhet, hiszen évről évre jelentős hálózatbővülést jelent be és így is sikeresen üzemel. Tavaly 15, idén pedig további 14 új úti célt vesznek fel a menetrendbe.
 
Forrás: turizmus.com

2012. március 26., hétfő

Megérkezett a Wizz Air ötödik Airbus-a Budapestre

Vasárnap fogadta budapesti flottája kötelékébe az ötödik Airbus 320-as repülőgépet a Wizz Air. Ez már a második a tervbe vett három új gép közül, amelyekkel a légitársaság hazai flottáját mindössze három hónap leforgása alatt duplájára növeli. Szintén vasárnap indult el a légitársaság nyári menetrendje a tavalyihoz képest 50 százalékos budapesti járatkapacitás növekedéssel.

Most indult nyári menetrendjében húsz dél-európai célállomást kínál a légitársaság, kétszer annyit, mint a téli időszakban. Tizenöt ezek közül népszerű tengerparti nyaralóhely, mint például Várna, Thesszaloníki vagy Malaga, amelyek különösen népszerűek a magyar turisták körében.

A Wizz Air az egyéb közkedvelt útvonalak kapacitását is megnövelte, így a London-Luton járatét is, amely a turistáknak és az üzletembereknek egyaránt gyakori úti célja. A megnövelt flottaméret lehetővé teszi, hogy nyáron immár naponta három járat repüljön a magyar és a brit főváros között.

A flotta ötödik tagjának első útján a személyzet magyaros ajándékreggelivel kedveskedett az utasoknak útban London-Luton felé.

Forrás: turizmusonline.hu

2012. március 24., szombat

Bővül a pozsonyi repülőtérről elérhető célállomások listája

Bővül a pozsonyi, Milan Rastislav Stefánik repülőteréről elérhető célállomások listája március 25-től - közölte a TASR szlovák közszolgálati hírügynökség csütörtökön. A bővítésnek köszönhetően, a nyári forgalmi időszak alatt, vagyis március 25-től október 27-ig 24 célállomás lesz elérhető repülővel Pozsonyból.
"Az előző évihez képest új célállomásnak számít Velence, Bristol, Oslo és Koppenhága. De megtartottuk a kínálatban a közkedvelt úti célnak számító Alghero, Malaga és Palma de Mallorca célállomásokat is" - mondta el a bővítés kapcsán a pozsonyi repülőtér szóvivője, Dana Madunická. Hozzátette: a bővítés után Pozsonyból már 12 országba lehet eljutni közvetlen repülőjárattal.

A konkurensnek számító budapesti és bécsi légikikötőknél jelentősen kisebb forgalmú pozsonyi repülőtéren jelenleg 6, jórészt fapados repülőtársaság bonyolít le légi forgalmat: a Danube Wings, az El Al, a Norwegian Air Shuttle, a Ryanair, a Travel Service és az UTair Aviation.

Az 1946-ban létrehozott pozsonyi repülőtér éves forgalma az utóbbi években átlagban másfél és kétmillió utas között mozog. A legsikeresebb szezont 2008-ban zárta a Milan Rastislav Stefánikról elnevezett repülőtér, akkor 2,2 millió utas fordult meg a légikikötőben. Az innét utazók között a legnépszerűbb célállomás London, a legtöbb utast pedig a Ryanair szállítja. Mikulás Dzurinda második kabinetjének idején magánosítani akarták a repülőteret, de Robert Fico 2006-ban kormányra került kabinetje leállította a folyamatot.
 
Forrás: turizmus.com

2012. március 23., péntek

13 nagyváros 10.540 Ft - már csak 3 napig foglalható

10.540 Ft -tól



Birmingham, Bolgona, Brüsszel, Göteborg, Hamburg, Karlsruhe, Krakkó, Manchester, Memmingen, Milánó, Oslo, Stockholm, Velence


Foglalás: 2012.03.2. - 26. között
Utazás: 2012.04.12.  05.12. között




2012. március 22., csütörtök

Összefogás a repülőtéri munkahelyek megmentéséért

Közel harminc, repülőtérhez közeli település önkormányzati vezetője és parlamenti képviselője vállalta, hogy a Malév csődje miatt bekövetkezett válságos helyzetből történő kilábalás érdekében együttes javaslatokat és lehetséges intézkedéseket dolgoznak ki a veszélybe került munkahelyek és vállalkozások megmentéséért.


Az erről szóló nyilatkozatot Hutiray Gyula főpolgármester-helyettes mellett XVIII. és X. kerületi, valamint pest megyei polgármesterek és képviselők írták alá egy tegnapi repülőtéri megbeszélést követően.

A politikusok egyetértenek abban, hogy a budapesti repülőtér milliárdos nagyságrendű adóbevételeket biztosít az állam és a helyi önkormányzatok részére. Emellett a Budapest Airport közvetve több mint 10 000, azon belül közel 5 000 térségbeli család megélhetését biztosítja. A Malév csődje miatt így több ezer munkahely, valamint több száz – részben helyi – vállalkozás működése vált bizonytalanná, ami jelentős szociális és gazdasági problémákat okozhat a repülőtérrel szomszédos települések számára. Ennek ellenére hisznek abban, hogy Magyarország legnagyobb nemzetközi repülőterének és a régió gazdaságának fejlődése a nemzeti légitársaság leállása után is folytatódhat.

A megállapodás értelmében a települések kezdeményezik és támogatják olyan átmeneti jellegű, pénzügyi- vagy jogszabályi segítségre vonatkozó helyi- és kormányzati intézkedések kidolgozását, amelyek segítik a válságból történő minél gyorsabb kilábalást, valamint a veszélybe került munkahelyek és vállalkozások megmentését.

A nyilatkozatot a Budapest Airport vezérigazgatója is üdvözölte. Jost Lammers hangsúlyozta: „ A Budapest Airport tulajdonosai és finanszírozó bankjai továbbra is elkötelezettek a repülőtér mellett, azonban egyértelmű jelzéseket és segítséget várnak a kormányzat és az érintett önkormányzatok részéről. Mindent megteszünk a kilábalás érdekében, ugyanakkor szükségünk van a kormány, a hatóságok és a szomszédos önkormányzatok segítségére is.”

A nyilatkozatot aláírók számítanak a magyar politikai élet valamennyi szereplőjének, az érintett szakmai- és állami szervezetek, valamint a turisztikai szakma képviselőinek együttműködésére. Meggyőződésük, hogy a légiközlekedési ágazat képviselőinek és a politikai élet szereplőinek összefogására van szükség. Legfőbb közös cél, hogy a budapesti repülőtér továbbra is a térség gazdasági motorja maradjon, fejlődésével újabb munkahelyeket teremtsen és így hozzájárulhasson a környékbeli települések, Budapest és Magyarország további sikereihez.

A megbeszélésen felvetődött a repülőtérhez kötődő infrastruktúra fejlesztésének kérdése is, amely szintén az érintett önkormányzatok és a repülőtér közös érdeke. A szükséges beruházásokról és azok ütemezéséről szakértői szintű egyeztetéseket folytattak, ennek eredményeként hamarosan megkezdődhet a közös érdekérvényesítés a fejlesztések – elsősorban a repülőtérre vezető gyorsforgalmi út bővítése és felújítása – érdekében.

Forrás: turizmus.com

2012. március 19., hétfő

Az Air France új járatelemzési protokollt vezet be

Február 24-én az Air France egy új járatelemzési protokollt léptetett életbe a pilóták legnagyobb szakszervezetével, az SNPL - AF ALPA-val karöltve. Az Air France volt az első légitársaság, amely prevenciós célból 1974-ben rendszeres járatelemzést vezetett be, s külső szakértők ajánlásával összhangban most továbbfejleszti az eljárásait.
Minden egyes járat rögzít mintegy száz adatot (magasság, repülési útvonal, a repülőterekkel való kapcsolattartás stb.) Ezen adatok elemzésére létrehoztak egy elemző osztályt, melynek célja, hogy feltárja azon alapvető fontosságú tényezőket, amelyek a napi 1 500 Air France járat üzemeltetésének biztonságát hivatottak javítani. Az elemzés folyományaként lehetővé válik az iparági legmagasabb szintet meghaladó repülésbiztonsági prevenciós stratégiák és javító intézkedések meghozatala. Az új protokollnak a célja a társaság reakcióképességének a javítása, a vizsgált járatüzemelési helyzetek kezeléséhez szükséges idő lerövidítésével.

Ennek keretében egy új repülésbiztonsági és prevenciós eszköz is bevezetésre került: létrehozták a „kapus” pilóta pozíciót. Az ő feladata a hajózószemélyzettel, a kapitánnyal és az első tiszttel való személyes kapcsolatfelvétel, az egyes járatüzemelési helyzetek megfelelő értelmezéséhez nélkülözhetetlen kiegészítő információk gyors beszerezése.

Ezen „kapusok” aztán minden egyes illetékes pilótának személyre szabott pedagógiai megoldást kínálnak, melynek keretében olyan eszközökkel, javaslatokkal, módszerekkel, gyakorlatokkal látják őt el, amelyek birtokában az mindennemű hasonló jellegű új helyzetre képes lesz megfelelően reagálni.

Társasági szinten kéthavonta összeül egy bizottság, a járatelemzések folyományaként operatív eljárások, berendezések, infrastruktúrák, a személyzet-képzés, repülőgép-karbantartási programok javítását célzó javaslatok nyújtása érdekében.

Az Air France három regionális leányvállalatával együtt napi 1 500 járatot üzemeltet Franciaországban, Európában és szerte a világon. Repülőgépflottája 387 üzemképes repülőgépet számlál. 2004 óta az Air France - KLM a vezető európai légitársaságok között foglal helyet. 2010-11-ben az Air France - KLM összesen 71,3 millió utast szállított.
 
Forrás: turizmus.com

2012. március 9., péntek

Bemutatták a Qatar Airways Boeing 787 Dreamlinereinek fedélzetére szánt új utasüléseket

A Qatar Airways a világ egyik legjelentősebb utazási kiállításán, a minden évben Berlinben megrendezésre kerülő ITB-n mutatta be a nagyközönségnek legújabb repülőgéptípusára, a Boeing 787-es Dreamlinerre szánt vadonatúj business és turista osztályú utasüléseit. Az ötcsillagos légitársaság várhatóan idén nyáron veszi át első Boeing 787 típusú szélestörzsű utasszállító repülőgépét. A Qatar Airways 787-esei megújult fedélzeti szórakoztató rendszerrel és kényelmi berendezésekkel várják majd utasaikat.

A dohai székhelyű légitársaság több új fejlesztést is ígér, elsőként azonban az új repülőgéptípus üléseit mutatta be Berlinben, ahol ezen a héten zajlik a világ egyik mértékadó utazási vására. A Qatar Airways kiállítási csarnokában a város polgármestere Klaus Wowereit és Akbar Al Baker, a légitársaság legfőbb vezetője leplezték le a vadonatúj, álomgépbe szánt üléseket.

A Qatar Airways Boeing 787-8 típusú repülőgépei 254 utas szállítására lesznek alkalmasak. A kétosztályos fedélzeti elrendezésben 22 üzleti osztályú és 232 turista osztályú utas foglalhat helyet. A Qatar 787-eseiben debütáló újdonság lesz, hogy mindkét osztályon az ülések háttámlájába Android-technológiás érintőképernyők lesznek telepítve, amelyen keresztül az okostelefonokon megszokott interaktív módon, játszi könnyeddséggel lehet válogatni a több, mint 1000 zenei, mozi, televíziós és játékfunkciók közül.

A fedélzeti érintőképernyős szórakoztató rendszer további újdonsága, hogy kettős kezelőfelületet biztosít azzal lehetővé téve, hogy az utas akár egyszerre nézze az általa választott filmet és közben játszon kedvenc videójátékával. A Qatar Airways természetes módón fedélzeti WiFi és GSM telefon szolgáltatást is nyújt utasai számára, amelynek révén SMS és MMS üzenetek egyaránt küldhetők és fogadhatók lesznek a repülés időtartama alatt. A rendszer mobiltelefonbeszélgetések bonyolítását is biztonságos módón képes szavatolni, de a légitársaság ezt a funkciót az utasok zavartalan, nyugodt utazása érdekében nem működteti.

A business osztályon páratlan utasteret kínálva 1-2-1 konfigurációban kerülnek kiépítésre az ülések. Ez egész pontosan két ülésnyi hellyel nagyobb teret jelent a konkurens légitársaságok szélestörzsű repülőgépein biztosított business osztályú kabintérhez képest. Az ülések, amelyek így első osztályú kényelmet kínálnak egyedileg a Qatar Airways megrendelésére készülnek.

Az átlagoshoz képest csaknem dupla akkora méretű business ülésekben kivételes utazási élményben lehet része az itt helyet foglaló utasoknak. A személyes tárgyak elhelyezéséhez biztosított rekeszeken túlmenően, 17"-os érintőképernyő áll rendelkezésre. A B/E Aerospace által tervezett ülések több, mint 2 méteres (203.2cm), ággyá alakítható sík felülettel rendelkeznek. Az itt utazóknak, amennyiben dolgozni támad kedvük a Qatar Airways egy fából faragott lehajtható asztallal áll rendelkezésükre. Az ülések karfái is többféle, az éppen aktuális kényelmi elvárásoknak megfelelően állíthatók.

A turista osztályon 3-3-3 konfigurációban lesznek elhelyezve a Recaro által a legújabb dizájn szerint tervezett ülések. Ebben az osztályban a Qatar Airways konkurenseihez képest soronként eggyel kevesebb ülést helyez be a kabinba a turista osztályú utasok kényelmét is szem előtt tartva. Az itt található ülésekhez 10.6"-os érintőképernyő jár. A WiFi és GSM szolgáltatás, akárcsak az USB, MP3 és egyéb elektromos töltő-csatlakozók ezen az osztályon is elérhetők.”

2012. március 7., szerda

Az NFM-nél kilincsel a Malért

A Magyar Légiközlekedésért Egyesület (Malért) szerdán hivatalosan megkeresi a fejlesztési minisztériumot és egyeztetést kezdeményez a tárcával – mondta el Vécsei Mihály, a civil szervezet elnöke. Két héten belül várják a döntést, három év alatt harminc-negyven géppel rendelkező légitársaságot hoznának létre állami segítséggel.

Az időzítést az elnök az egyesület támogatottságának növekedésével indokolta. Vécsei Mihály szerint ugyanis mostanra értek el akkora támogatottságot és méretet, amely megfelelő súlyt jelent a minisztériumi egyeztetéshez, amelyen elsősorban a tárca elképzeléseivel szeretne megismerkedni az egyesület.

Vécsei Mihály hangsúlyozta: ahogy a légiközlekedési piac is napról napra változik, úgy igényel újabb és újabb üzleti modellt egy budapesti központú légitársaság beindítása. Az egyesület több befektető csoporttal is egyeztetett már, Vécsei szerint életképes elképzeléseket is megismerhettek, amelyek mellé a saját szakmai programjukat is kidolgozzák. Az egyesület jövő kedden ismertetné az eddig történteket, és az elnök nem tartotta kizártnak, hogy akkor a szakmai programjuk egyes elemeiről is beszámolnak majd.
 
Vécsei Mihály az általuk megismert üzleti elképzelésekkel összefüggésben a nemzeti összefogást hangsúlyozta, sürgette. Úgy vélte: a különböző gazdasági csoportok összefogásával nemcsak egy 4-5 géppel üzemelő, hanem akár egy annál nagyobb légitársaságot is létre lehetne hozni. A különböző elképzelések összehangolására pedig a minisztériumnak jó lehetősége lenne - tette hozzá.

Mernek nagyot álmodni

A Malért civil szervezet a Malév február 3-i leállását követően nem sokkal alakult meg egy új nemzeti légitársaság piaci alapon történő létrehozása érdekében. Akkori számításaik szerint 80-100 milliárd forintnyi humán tőkével rendelkeznek, legalábbis ennyibe kerülne az egyesület szerint 1.500 munkavállaló, közöttük pilóták és légi utaskísérők kiképzése. A Malévtól éppen ennyi embert küldtek el.

Vécsei Mihály egy múlt heti konferencián beszélt Déri Tamás, volt Malév-vezérigazgató nevével fémjelzett csoportosulás terveiről egy új nemzeti légitársaság megalakítására. Eszerint 1-2 héten belül döntés kellene egy nagyobb légitársaságra "rárepülő", vagy a Malév újra aktiválását jelentő légitársaságról. Korábban Vécsei azt mondta, hogy szóbeli támogatások mellett már pénzbeli ígéretekkel is rendelkeznek.

A vákuumra mennének

Fehérvári Géza, jelenleg még a Malév vezérigazgató-helyettese pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy egy új légitársaság versenyelőnyt jelentene a korszerű technikája és a fiatal flottája miatt. A Malév leállásával a 1,5 millió átutazó hiánya miatt vákuum keletkezett, a "vákuum pedig a fizika törvényei szerint nem tartós állapot" - fogalmazott. Az új légitársaságot gyorsan meg kellene alapítani átszálló utasokra is építve. Két típusból, 30-40 repülőgépből álló flottát kellene fokozatosan felépíteni regionális és középtávú fuvarozásra, ahogy azt a Malév menedzsmentje fél éve javasolta. A flottát három év alatt lehetne kiépíteni - vélekedett.

Az index.hu többször érdeklődött az NFM-nél, hogy hogy áll az ígért új légitársaság beindítása, ám érdemi válaszokat nem kapott.

forrás: index.hu

2012. március 6., kedd

Lecseréli gyenge járatait a Ryanair

A múlt pénteki járatcsökkentés után újabb 4 úticélt szüntet be az ír légitársaság. Ezt a gyenge kihasználtságukkal indokolta. Cserébe a nagyobb forgalmú járatokon új kapacitásokat állítanak csatasorba. Micheal O' Leary vezérigazgató azt mondta, nem piackutatások alapján állítják össze a menetrendet, hanem próba-szerencse alapon.

Az alacsony kihasználtság miatt a görögországi Rodoszra és Chaniába, a spanyolországi Palma Mallorcába és a szicíliai Trapianiba nem repül március végétől Budapestről a Ryanair – jelentette be kedden Michael O'Leary vezérigazgató. Emellett sűrítik a Barcelonába, London Stanstedre és Párizsba tartó járatokat és új célként elkezdenek Düsseldorfba és Billundba is repülni.

A Ryanair vezetője elmondta, hogy most sem „drága piackutatások” alapján tervezik meg Budapestről az új járatokat, hanem egyszerűen bekötik ezeket a légitársaság már meglévő központjaihoz, és az eredmények ismeretében döntenek a jövőjükről. Akiknek törölték vagy törölni fogják a járatát, azt az uniós jognak megfelelően 14 napon kártalanítják, vagy közösen átfoglalják a jegyét.

Magyar színvonalon is hülye

A múlt heti tizenhárom járat törléséhez O'Leary azt tette hozzá, hogy a „még magyar színvonalon is hülye szabály” miatt ezentúl hetente egy járatot kell majd megszüntetniük, ha minden így marad. A Ryanair azt kifogásolja, hogy a budapesti reptéri hatóságok ragaszkodnak a légitársaság pilótáinak és személyzetének ellenőrzéséhez, akkor ha egy gép elhagyja a schengeni övezetet.

Az ír fapados légitársaság az eljárással nem ért egyet, mivel a személyzetnek ehhez a le- és felszállás közti 25 percben el kell hagynia a repülőgépet. A schengeni határokon kívülről érkező és oda egyből visszamenő gépekre ez nem vonatkozik.

Kétséges azonban, hogy mennyire ez volt a valódi oka járattörléseknek. Bár a múlt péntektől törölt járatok miatt csak a reptéri ellenőrzést okolja, azt elismerték, hogy ezek is gyenge kihasználtsággal mentek. Mint ismeretes, főleg a törölt járatokra osztották az ingyenjegyeiket korábban.
A magyar rendőrség az uniós gyakorlat és szabályok szerint végzi feladatait a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren – közölte az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) szóvivője. Makula György szerint a magyar rendőrség gyakorlata mindenben megegyezik az uniós gyakorlattal. A korábbi évek szakmai protokollja alapján, a többi tagállammal összhangban végzik a határrendészeti tevékenységet a hatályos és vonatkozó hazai és nemzetközi normák alapján.

O'Leary elmondta, hogy a magyar kormány segítségét kérik a vita rendezésében, illetve bemutatják a Budapest Airportnak számos központi repterük határőrségének nyilatkozatát, amivel írásban bizonyítják, hogy sehol máshol nincs ilyen megkötés.

A vezérigazgató közölte még, hogy most 60 százalék körüli kihasználtsággal repülnek, márciusra 70-et, áprilistól 85 százalék felettit terveznek, de újabb ingyenjegyek már nem lesznek.

Forrás: index.hu


2012. március 2., péntek

Róma már 13.480 Ft-tól

Csak ma: Berlin 29.900 Ft-tól

Még több hely Berlinbe,

már

29.900 Ft-tól!



2012. március 1., csütörtök

Véget ért a sztrájk a frankfurti repülőtéren

Véget ért szerdán délután a csaknem két hete tartó sztrájk a frankfurti repülőtéren, miután az illetékes munkaügyi bíróság jogellenesnek ítélte a GdF szakszervezet munkabeszüntetését. A repteret üzemeltető Fraport szerint a forgalom rendje csütörtök reggelre állhat helyre a legnagyobb németországi légikikötőben, kisebb fennakadásokkal azonban még péntekig számolni kell. A február közepén kezdődött sztrájk miatt összesen nagyjából 1.500 járat maradt ki.

A GdF nem fellebbez az ítélet ellen, amelyben a bíróság formai okokra hivatkozva tiltotta meg az eredetileg csütörtök kora reggelig tervezett sztrájk folytatását. A szakszervezet egyúttal közölte, hogy kezdeményezi a munkaadónál a bértárgyalások folytatását.

A Fraport és a Lufthansa légitársaság kártérítési követelést fontolgat a szakszervezettel szemben. A Fraport 3,5 millió euró bevételtől esett el a cég számítása szerint, a Lutfhansa tízmillió eurós nagyságrendű kárt szenvedett az első becslések alapján.

A GdF alig 200 munkavállalót képvisel a több mint 70 ezer embert foglalkoztató repülőtéren. Az érdekképviselethez azok a szakemberek tartoznak, akik a repülőgépek földi mozgását tervezik és irányítják.

Kedden a légiirányítók közölték, hogy csatlakoznak kollégáik sztrájkjához, ezt azonban az illetékes bíróság a Fraport, a Lufthansa és a légi forgalmat felügyelő állami társaság (DFS) indítványának helyt adva megtiltotta, arra hivatkozva, hogy a forgalom teljes leállásához vezető munkabeszüntetés aránytalanul nagy kárt okozna.
 
Forrás: turizmus.com