Oldalak

2010. augusztus 30., hétfő

Állójegy repülőkre

A Ryanair vezérének legújabb ötlete alapján a fapados.hu légitársaság akár a padokat is kiszerelné, hogy még olcsóbbá tegye az utazást.
A BBC-nek nyilatkozva Michael O'Leary felvetette, hogy a székek felének kiszerelésével még olcsóbbá tenné a Ryanair járatait. A társaság vezérigazgatója az interjú során közölte: a korláttal ellátott állóhelyeket az egy óránál nem hosszabb távon repülő járatoknál tervezik árusítani, garantáltan egy fontért (kevesebb mint 350 forintért).forrás:napi.hu

2010. augusztus 29., vasárnap

Újabb rekord a Ryanairnél

A Ryanair augusztus 23-án bejelentette, hogy 2010. első hét hónapjában 51%-kal növelte az utasforgalmát Pozsonyban, és egyedül a júliusi hónapban 119.000 utast szállított. A Ryanair 623.000 utasa az év elsõ hét hónapjában a pozsonyi repülőtéren jól mutatja, hogy nap mint nap több osztrák, cseh és magyar utas utazik Pozsonyba és dönt a Ryanair olcsó jegyárai mellett. Pozsonyból már 21 úticél érhető el a légitársaság hálózatában.
forrás: turizmus panoráma bulletin

2010. augusztus 27., péntek

Új járat Edinburgh és Budapest között

A Magyar Turizmus Zrt. a Budapest Airporttal való szoros együttműködésének eredményeként az Egyesült Királyság egyik fapados légitársasága, a Jet2.com, 2011. április 21-tol heti három járatot közlekedtet Edinburgh és Budapest között. Az MT Zrt. új vezetése kiemelt feladatának tekinti, hogy a járatindításokat ösztönző Légi Marketing Alap (LMA) keretében szorosabbra fűzze a kapcsolatot a turisztikai ágazat szereplőivel a légi forgalom fejlesztése, valamint Magyarország turisztikai kínálatának népszerűsítése érdekében.
A Jet2.com légitársaság 2010. augusztus 26-án tett bejelentése értelmében 2011. április 21-tol Manchester mellett Edinburgh-ból is indít járatokat Budapestre. Az új járattal az utazók heti három alkalommal (kedd, csütörtök, vasárnap) érhetik el Skóciából a magyar fővárost. A Jet2.com járatnyitása turisztikai szempontból kiemelten fontos esemény, amellyel kapcsolatban Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta: „A Magyar Turizmus Zrt. egyik legjelentősebb feladatának tartja, hogy javuljon Magyarország mint turisztikai desztináció megközelíthetősége, élérhetősége. A légi forgalom fejlesztése, valamint hazánk turisztikai kínálatának népszerűsítése érdekében az MT Zrt. újraszervezi a járatindításokat ösztönző Légi Marketing Alapot (LMA), melynek keretében a Zrt. a hazai szolgáltatókkal való szorosabb együttműködésre helyezi a hangsúlyt.
A légi közlekedés szereplőivel való hatékony kapcsolat elősegítésére az MT Zrt. új szervezetében külön terület foglalkozik a légi közlekedést érintő stratégiai kérdésekkel. A szakmai összefogás első eredménye a Budapest-Edinburgh járatindítás, amely egy év alatt több mint 30.000 vendégéjszakát generálhat a magyar fővárosnak. Ezzel a járattal Skóciában egy olyan vendégkör szólítható meg, akik magas színvonalú turisztikai szolgáltatásokat vesznek igénybe, és akik számára jelentős vonzerővel bír Budapest történelmi múltja, épített öröksége, sokszínű kulturális kínálata, valamint hazánk gasztronómiai értékei.Az új járat és Magyarország mint turisztikai célpont népszerűsítése érdekében az MT Zrt. a Jet2.com légitársasággal közösen, a szolgáltatók bevonásával 2011. január 1-tol féléves intenzív kampányt folytat a kibővített LMA keretében.Nagy-Britannia Magyarország harmadik, Budapest második legfontosabb küldőpiaca. 2010 első félévében több mint 90 ezer brit vendég 218 ezer vendégéjszakát töltött el hazánk kereskedelmi szálláshelyein.

Lassult, de folyamatos a légi személyszállítás növekedése

A IATA szerdán, frissen megjelent jelentése szerint júliusban is nőtt a kereslet a repülés iránt.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) beszámolója 9,2%-os növekedésről számol be a légi személyszállítás terén 2009 júliusához képest. Ez kevés lassulást jelent 2010 júniusához képest, amikor előző év azonos időszakával összevetve 11,6%-kal nőtt a személyforgalom.
Európa zárja a Közel-Kelet által nyitott sort. Az öreg kontinensen mindössze 6,2% volt a növekedés, az év első hét hónapjában pedig 3,6%. Mifelénk inkább a hosszú távú járatok voltak sikeresek.
A közeli Közel-Keleten ezzel szemben csak júliusban 16,8%-kal nőtt az utasforgalom, az egész eddigi 2010-re vetítve pedig 19,4%-kal előző év azonos időszakaihoz képest.
Afrikában 10,4%-os kapacitásbővülés mellett 13%-kal nőtt az utasforgalom júliusban.
Ázsiában és a Csendes-óceán térségében 10,9%-os volt a kereslet növekedése, miközben a kapacitás 5,1%-ot ugrott. Így igen komoly töltöttséggel – 82% - üzemeltek a járatok.
Észak-Amerikában júliusban 7,9%-os, az év első hét hónapjában pedig 6,3%-os növekedés volt tapasztalható 1%-os kapacitásnövekedés mellett.
Latin-Amerika a Közel-Keletet követve 14,2%-ot javított utasforgalmi mutatóin.

2010. augusztus 26., csütörtök

Repülés helyett romantikus hajóút – miért éri meg jobban?


Aki fél a repüléstől, nem szereti a reptéri várakozást, a biztonsági ellenőrzéseket, a csomagok körüli felhajtást, vagy csak egyszerűen szeretne valami újat kipróbálni, annak érdemes visszatérnie a klasszikusabb utazási formához: a hajózáshoz. Törökország és Görögország is elérhető hajóval, ami már önmagában egy egyedülálló nyaralás lehet.
A repülés nem mindenkinek kedves. Fapados.hu Persze gyors, hatékony, de hiányzik belőle az a romantika, amelyet a régi idők utazásai nyújtottak. Ráadásul igen nehézkessé vált mostanság: télen ott volt a megveszekedett havazás, tavasszal az átláthatatlan vulkáni hamu, az egyre embertelenebb biztonsági előírások pedig nem nevezhetően igazán romantikusnak. Pedig ennek nem feltétlenül kell így lennie. Képzeljük csak el, hogy csomagjainkkal – akárhány és akármekkora bőrönddel, korlátok nélkül – beülünk a kocsiba és egy kis vezetés után meg is érkezünk. Az irány Görögország és Törökország, de a hely egy velencei (vagy akár egy horvátországi) kikötő, ahonnan aztán sehova máshova nem kell cipekednünk, annak ellenére, hogy a nyaralásunk alatt több várost és több nevezetességet írhatunk a „látottak” listájára, mint bármilyen repülő út esetén. Elég vonzó ajánlat, nem igaz?
A titokhoz persze tudni kell, hogy a Földközi-tenger hajózási útvonalak szempontjából három részre oszlik. A tenger nyugati része a francia Riviérát, a spanyol tengerpart felsőbb részeit (pl. a Costa Brávát, Barcelonát) és Szicíliát foglalja magában. A déli része Észak-Afrika partjait érinti (Gibraltárt, Marokkót, Algériát, Tunéziát, Líbiát és Egyiptomot); a keleti részhez pedig Olaszország észak-keleti része, valamint Törökország és Görögország tartozik. Magyarországról ez a legutóbbi a legkönnyebben elérhető útvonal, amely Velencéből indul, és tömve van érdekesnél érdekesebb látnivalókkal. A Görögország és a görög szigetek felé tartó hajóúton láthatjuk az Olympia romjait, amely nem csak az olimpiai játékok szent kerülete, de a görögök nemzeti szentélye is. Megnézhetjük Santorini sziget krátere köré épült kék-fehér fővárosát Firát, a buzgó éjszakai életéről híres Mykonos szigetet, Pireusznál kiszállva megtekinthetjük Athént, és végül Korfu szigetét is. De arra is van lehetőség, hogy a török Izmírig vagy az igazi kozmopolita Isztambulig felutazzunk, ahol aztán bőven akad látni való, hiszen a török főváros a világ negyedik legnagyobb városa.
A Magyarországon működő hajótársaságok közül a legjelentősebb a Royal Caribbean, amelynek a hajói jelenleg a legnagyobbak a világon, ők is – mint a legtöbb Görögországba tartó társaság – Velencéből futnak ki a Splendour of the Sea fantázia nevű hajóval, amellyel egy fent említett, 7 napos görög út már 140 000 forinttól elérhető. A Splendour ugyan nem a hajótársaság legújabb hajója, de kényelemes kabinokkal, és egy fantasztikus 18 lyukú golfpályával várja az utazókat. A Splendour ráadásul remek a gyerekek számára is, hiszen extenzív, egész hétre feladatokat kínáló gyerekprogram működik a hajón „Adventures Ocean” néven, és van a hajón csoportos és egyéni bébiszitter szolgálat is.
A Costa Cruises ugyancsak kínál utakat Görögország felé. Náluk 180 00 forintért (ez külső kabin ár) a Costa Serenán utazhatunk egészen Isztambulig. A hajó olasz tulajdonú, de a görög mitológia a jellemző dekoráció, felhőkből leereszkedő hiányosan öltözött istenekkel. A Serena a SPA-jaról híres, ami az egyik legjobb a Földközi-tengeren, érdemes mindenkinek kipróbálnia, ráadásul a szalonnak van férfiakra kialakított programja is. A Serena ennek ellenére a családosok hajója a mindenféle remek gyermek kedvezmények miatt, a Crusie critics weboldal szerint a hajó nagyon népszerű az olasz nagycsaládosok körében. Azért akkor sem kell megijednünk, ha nem rajongunk a fedélzeten rohangáló gyerekekért, felnőtteknek elkülönített területek is akadnak a hajón, bár nem mindig sikerül betartani az előírásokat, azért van esélyünk a pihenésre.
A Costának van egy másik görög útja is, amely a szigetekre visz egészen Rodoszig. Ez az út a társaság Costa Fortuna hajóján történik, és a részvételi díj már 109 000 forint/főtől elérhető. A Costa Fortunának az az érdekessége, hogy a hajót ugyanaz a Joe Farcus tervezte, amelyik a híres (vagy inkább hírhedt?) Carnival hajók neon színű, játékosan szeszélyes berendezéséért felelős. A Fortuna valamivel visszafogottabbra és elegánsabbra sikerült, noha az utazónak így is meglepetésben lesz része, mert a hajó eltér a hagyományos óceánjáróktól, mind a bútorok színében vagy szövetében.
fapados.hu
A Costa és a RC mellett az MSC Cruise hajóiról sem szabad megfeledkeznünk. Ez a társaság ugyancsak olasz, és Görögország felé az MSC Armonia elnevezésű hajó fedélzetén kínál utakat kb. 220 000 forinttól. Ez a hajó nem rég lett felújítva és szintén főleg családosoknak ajánlott, de szeptembertől a MSC Cruise is ajánl alternatívát, mégpedig nem mást, mint az MSC Magnificát, amely a társaság legújabb hajója, amely egészen Isztambulig vinné az utasokat. Erre a hajóra még nincsenek konkrét árak (ajánlatot már lehet kérni a Vistánál és a Chemol Travelnél), de megéri a várakozást, mert a hajó a kialakításában már vetekedik a Royal Caribbean legújabb óriásaival. A Magnificán a szobák többnyire teraszosak és a tengerre néznek, emellett a hajón van jó néhány sportpálya, öt étterem, kaszinók és egy 1 200 férőhelyes színház is. A három medence egyikének mozgatható teteje van, hogy rossz időjárás esetén is használni lehessen és a gyerekeknek annyi a program, hogy akár a hét minden napját más elfoglaltsággal tölthetik.
Amint láthatjuk, akad bőven választék és a kisebb társaságok, nem kevésbé izgalmas útjait itt fel sem soroltuk. A kínálat évről évre bővül, nekünk mindössze arra kell rászánni magunkat, hogy a rámpára lépjünk, csalódni biztosan nem fogunk.
Krisztina O'Brien

Megszünteti utazásszervezői tevékenységét a Magyar TUI Kft?


Nem megerősített forrásból úgy értesültünk, hogy 2010.10.31-i dátummal a Magyar TUI Kft. megszünteti utazásszervezői tevékenységét.
Információink szerint Ausztriába kerül át a központ szervezés, míg itthon egy 3-5 fős új céget hoznak létre az operatív feladatok ellátására.
Az új cég a továbbiakban a Terra Reisen katalógusának kínálatát valamint a Magic Life csökkentett árualapját értékesítik majd.
forrás:turizmusonline

2010. augusztus 25., szerda

Matematikusok olcsóbban juthatnak repülőjegyhez!

A legolcsóbb repülőjegy foglalása most már kiszámítható egy egyszerű képlettel!

Így juthatunk a legolcsóbb repülőjegyhez:
∏A = gUG + min(k-g, (1-g)(1-r))
– ebbe az egyenletbe kell beírni a megfelelő változókat és megtudjuk, mikor foglaljunk, hogy a legolcsóbb repülőjeggyel utazhassunk.

A foglalás időpontja örök dilemma. Ha túl későn foglalunk, az árak már az égben vannak,illetve hogy a járat már tele van. Ha pedig túl korán tesszük ugyanezt, fennáll az útitervünk megváltozásának veszélye, mely miatt alaposan ráfizethetünk a módosításokra. Kutatások szerint legjobb áron nyolc héttel az út előtt juthatunk hozzá repülőjegyünkhöz.

Az optimális foglalási időt Makoto Watanabe, közgazdász számította ki. Hivatalosan meg nem jelent felfedezése azt is elárulja, hogy olcsóbb délután foglalni, mint reggel, mivel az üzleti utazók nappal, munka közben intézik repülőjegyüket a cég számlájára. Ugyanakkor a szabadidős utazók inkább otthonról, délután foglalnak.

A nyolchetes foglalás az Economic Journal egy utóbbi cikkén alapul, melyben Watanabe és munkatársa, Marc Möller a ∏A = gUG + min(k - g, (1 - g)(1 - r)) elrettentőnek tűnő egyenletet tették közzé. Az egyenletben a ∏ egyenlő azzal a nyereséggel, melyre az utas az elővétel révén tehet szert.
forrás:turizmusonline
Amennyiben nem sikerülne ezt a képletet alkalmaznia, akkor hívjon, keressen meg minket, majd mi megoldjuk Önnek a legjobb repülőjegy problémát!
Fapados.hu

Leminősítés

A Ferihegy az unió hatóságai által a hónap (augusztus) elején történt leminősítése nem marad válaszintézkedések nélkül az uniós repülőterek részéről.
Jóllehet, a jelenlegi uniós gyakorlat alapján minden tagállam saját hatáskörben dönt arról, milyen intézkedéseket alkalmaz a Budapestről érkező járatok utasainak ellenőrzése során. A csehek Prága Ruzyne repterén úgy döntöttek, hogy óvatosabban kezelik a Toldi Miklós országából érkező átszálló utasokat.
A CSA, cseh légitársaság tájékoztatása szerint a Ruzyne-i repülőtéri hatóság unión kívüli járatként kezeli a Budapestről érkező járatokat. Ez vonatkozik mind a Malévre, mind a CSA-ra. Az átszálló utasok beszállókártyája kap egy zöld stemplit. A beszállókártyát Prágában a kiszállásnál is ellenőrizhetik. A beszállókártyák alapján két busszal viszik a géptől az utasokat a terminál épülethez. Csomagjaikkal együtt újra ellenőrzik az átszálló utasokat. A szankciók érintik a vámmentes üzletben történő vásárlást is. Minden vásárlás a budapesti „duty free” üzletekben EU-n kívüli vásárlásnak minősül és nem engedélyezett átszálló járatokon.
Vigasz, hogy a point-to-point Prágáig közlekedő utasok normál beszállókártyát kapnak.
Mint ismeretes a Budapest Airportot a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) július utolsó előtti hétvégéjén értesítette, hogy elvérzett az EU június eleji repülésbiztonsági vizsgálatán. Ettől fogva a legnagyobb magyar nemzetközi repülőtérről érkező átszálló utasok uinón kívüli utasként kezelendők. Ez alapján, repülőterek saját hatáskörébe utalva ugyan, de ismételt biztonsági ellenőrzéseken kell az utasoknak keresztül mennie. Az intézkedések a Ferihegy forgalmának 10 százalékát érintik. Az ügy nyilvánosságra kerülésekor Márton Attila, légügyekért felelős miniszteri biztos elmondta: a biztonságos minősítés visszaszerzése 6-12 hetet vehet igénybe.
forrás: turizmusonline

2010. augusztus 4., szerda

Több pénzt kell költenie a megvárakoztatott utasokra a Wizz Airnek


Elmarasztalta a Wizz Air diszkont légitársaságot a Monori Városi Bíróság a Pest Megyei Főügyészség által indított közérdekű kereset alapján. A bíróság a jelenlegi gyakorlatnál nagyobb összegű étkezési utalványok biztosítását írja elő a Wizz Airnek és a többi, Magyarországról járatokat indító légitársaságnak is. A döntés a Wizz Air szerint igazságtalan és a fapados modell lényege vész el így.
Elmarasztaló ítéletet hozott a Monori Városi Bíróság a Wizz Air diszkont légitársasággal szemben 2010. március 22-én. Az ítélet szerint - amely áprilisban emelkedett jogerőre, de a többi jogorvoslati hartáridő miatt csak most lett nyilvános - a légitársaságnak duplájára kell növelnie a járatok késésekor az utasoknak nyújtott étkezési utalványok összegét. A légi utasok járattörlésre és késésre vonatkozó jogait 2005 óta a 261/2004/EK számú rendelet szabályozza, ennek betartása problémás. A hatóságokhoz és a civil fogyasztóvédelmi szervezetekhez érkezett panaszok még mindig azt mutatják, hogy a járatok késése, törlése esetén az utasok nem kapnak megfelelő ellátást a repülőtéren ragadva, illetve a légitársaságok által felajánlott anyagi segítség nem minden esetben elegendő akár egy ásványvíz és egy szendvics egyidejű megvásárlására - derül ki a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének közleményéből.
A gyakorlati tapasztalatokból és a beérkezett panaszokból kiindulva döntött úgy a Pest Megyei Főügyészség, hogy él a fogyasztóvédelmi törvényben meghatározott jogosultságával és közérdekű keresetet indít a Wizz Air Hungary Kft.-vel szemben jogszabálysértő gyakorlata miatt. Mivel a késések 2009-ben több, mint 105 járatot és közel 10 ezer repülőtéren rekedt utast érintettek a Ferihegyi repülőtéren, a főügyészség szerint a fogyasztók széles körét károsította a jogszabálysértő gyakorlat.
Az uniós rendelet ugyan tételesen nem mondja ki, hogy pontosan mit is kell biztosítani az utasnak, azért a főbb irányvonalakat felvázolja. A legfontosabb minden esetben az utasok megfelelő tájékoztatása, a kommunikáció biztosítása (ingyenes telefonhívások, e-mail, fax küldési lehetőség). Ezen túl a késés időtartamára a várakozási idővel ésszerű arányban étkezést és frissítőket kell biztosítani, szükség esetén szálláshelyet.
Semmire sem elég a 4 euró
A Wizz Air kifogásolt gyakorlatát a légitársaság Földi Kiszolgálási Kézikönyvének 8.5.2. pontjában rögzítették. Eszerint a két órát meghaladó késések esetén az utasok időarányosan 4, 8, 12 euró stb. összegű étkezési utalványokra jogosultak. Az ügyészség szerint ezek az összegek a budapesti repülőtér árai mellett nem biztosítják az "ésszerű arányt". A másodsorban kifogásolt gyakorlat az utasok nem megfelelő tájékoztatása volt. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál több eljárás is folyamatban volt a per előtt, ahol azt kifogásolták, hogy a repülőtéri tájékoztatás nem magyar nyelven történik.
A beadványban a főügyészség többek között kérte, hogy a bíróság állapítsa meg a jogsértő magatartást, illetve tiltsa el annak folytatásától a légitársaságot. Mivel a korábbi tapasztalatok szerint az utasok tájékoztatása sem volt teljes körű, a főügyészség azt is kérte, hogy a késések, járattörlések esetére meghatározott ellátásról szóló tájékoztatást az utasok számára magyar nyelven tegye elérhetővé a budapesti repülőtéren.
A bíróság megalapozottnak ítélte a keresetet és a Wizz Air gyakorlatát jogszabálysértőnek találta, amely nem felel meg az uniós előírásoknak. A légitársaság ugyanis nemcsak kiegészítő szolgáltatásra kötelezett, hanem az utas teljes ellátására, hogy így is csökkentse az utasoknak okozott kellemetlenséget. A bíróság álláspontja szerint a Wizz Airnél jelenleg alkalmazott értékek túlságosan alacsonyak, azok abban a formában nem fedezik egy átlagos utas szükségleteit. A bíróság ezért úgy találta, hogy az ellenőrizhetőség szempontjából tételesen meghatározza, a különböző távolságokra mekkora mértékű legyen az ésszerű, arányos étkezés biztosítása.

A Wizz Air Kft.-nek a következőket kell biztosítania járatkésés esetén (1500 km alatti és feletti távolság esetén):
2-3 órás késés esetén
8 euró
5-8 órás késés esetén
13 euró
8-11 órás késés esetén
18 euró
11-14 órás késés esetén
23 euró
14-17 órás késés esetén
28 euró
17-20 órás késés esetén
33 euró
20-23 órás késés esetén
38 euró

A bíróság arra is kötelezte a Wizz Airt, hogy a budapesti reptéren magyar nyelven is tegye közzé az utasoknak szánt tájékoztatást.
Nemcsak a Wizz Airre vonatkozik
Az ítéletben foglaltak ugyanakkor nemcsak a Wizz Airre vonatkoznak. A döntés minden légitársaságra kiterjedő hatályú, azaz minden olyan légi fuvarozóra vonatkozik, amely Magyarország területéről járatokat indít. A Magyarországról induló utasok így járatkésés esetén nemcsak a Ferihegyi repülőtéren tarthatnak igényt a felsorolt összegekre és magyar nyelvű tájékoztatókra, hanem minden olyan Magyarországon található repülőtéren, amely charter-, vagy menetrendszerinti járatokat indít.
A külföldi repülőtereken előforfduló késések esetén ezek a fix tételek nem alkalmazhatóak. Azokban az esetekben az "ésszerű ellátás költségei" igazodnak az adott állam és repülőtér áraihoz.
A Wizz Air szerint igazságtalan a döntés
Kázmér Natasa, a Wizz Air kommunikációs igazgatója az [origo] elmondta, hogy a légitársaság már április óta eleget tett a döntésnek, de szomorúnak tartja, hogy egy újabb igazságtalan döntés született. Az igazgató furcsállja, hogy senkit nem háborít fel, amikor egy késés esetén az összes repülőtéri étterem/bolt/kávézó, kihasználva a helyzetet, jelentős bevétel növekedésre tesz szert, hiszen az ő áraikat semmilyen körülmények között nem korlátozzák. "A késések 95 százalékát külső tényezők okozzák, így nem gondolom, hogy jogosan elvárható a légitársaságtól, hogy ilyen esetben az adott reptéri kiszolgálóegység éppen aktuális árpolitikája miatt szenvedjen addicionális költségeket. Kétségkívül annak az említett 10 ezer utasnak ez rendkívül kellemetlen élmény, azonban, ez mindösszesen 1 százaléka a Wizz Air teljes magyarországi utasforgalmának. Egyébként a tavalyi évben a Wizz Air járatainak csupán 3 százaléka késett két óránál többet" - mondta az [origo]-nak Kázmér Natasa.
Minden légitársaság elemi érdeke, hogy menetrendszerűen üzemeljen, de a késések az iparág jellegéből adódóan előfordulnak. Ilyenkor természetesen a Wizz Air és más légitársaság is mindent elkövet annak érdekében, hogy a késést és annak utasokra gyakorolt hatását minimalizálja. Azonban be kell látni, hogy a low cost-modell azért ilyen sikeres, mert alacsony árakat ajánl az utasoknak. Alacsony árakat pedig nagyon szigorú költségkontrol és magas hatékonyság mellett lehet ajánlani. Ez biztosítja, hogy függetlenül a gazdasági helyzettől a Wizz Air éves szinten 20-25 százalékot tud növekedni. Ennek az ellenoldala viszont az, hogy késés esetén nem áll módunkban teljes körű ellátást biztosítani, hiszen ennek költségét be kellene építeni a jegyárba, ami viszont drágítaná a jegyet és az egész modell elveszítené értelmét - mondta az igazgató. A bírósági döntés nyomán az utasok ellátásának költségei a légitársaság becslései szerint a duplájára nőnek majd.
A Wizz Air Közép-kelet Európa vezető légitársasága, budapesti bázisán keddtől már négy repülőgépet üzemeltet, tavalyi utasforgalma 1 millió fölött volt.
forrás:Origo